Biznes w sieci – małe vademecum

Handel internetowy rozwija się obecnie bardzo dynamicznie, w sieci powstaje mnóstwo sklepów. Jednak nie każdy wie, że aby prowadzić własny biznes w sieci należy posiadać podstawową wiedzę na temat samego biznesu jak i technicznej strony funkcjonowania e-sklepu. By zaistnieć w sieci, a biznes przynosił zyski należy go dobrze zaplanować.

Prezentujemy małe vademecum przedsiębiorcy w sieci, czyli co musi wiedzieć i zrobić właściciel przyszłego sklepu internetowego.

Analiza potencjalnego rynku to pierwszy i podstawowy krok i nie tylko jeżeli chodzi o sklep online, ale o każdy biznes który zamierzasz otworzyć czy rozpocząć. Analiza potencjalnego rynku jest bardzo istotna ze względu na fakt, że w pewien sposób przesądza o tym czy będziemy mieć szansę na rynku. A więc zastanów się czy sprzedaż wybranych przez Ciebie produktów ma sens, czy znajdą się na nie chętni klienci.

Klienci, odbiorcy, o nich musisz myśleć szczególnie, czyli do kogo skierujesz swoją ofertę, wybierając dany rodzaj klienta musisz wziąć pod uwagę co jest dla nich najważniejsze, potencjalne dochody np. student nie kupi drogiego pióra, bogacz nie wybierze produktów niskiej jakości.

Analiza konkurencji, czyli sprawdź czy masz szansę się przebić przez dużą konkurencję. Analiza cen, jakości produktów. Nie zaczynaj biznesu wiedząc że nie masz szans na rynku, bo grozi to dużym niepowodzeniem i niekiedy ogromnymi stratami materialnymi.

Współpraca, tworzenie sklepu, w tym momencie określasz jak będzie wyglądał twój sklep i czy będzie funkcjonalny czy też nie. Pamiętaj że to czy twój klient zostanie u Ciebie na dłużej czy wybierze konkurencję w dużym stopniu zależy od Ciebie. Twój sklep musi działać sprawnie, być przejrzysty, funkcjonalny i zgodny ze standardami.

Wybór oprogramowania, to co widzi twój klient to nie wszystko, sklep online składa się również z panelu dostępnego tylko dla osób obsługujących sklep. Panel administracyjny umożliwiają  dodawanie nowych produktów i dokonywanie wszelkich zmian na stronie głównej sklepu. Dobrze zastanów się nad wyborem właściwego oprogramowania, bo obsługa sklepu nie może sprawiać ci problemów. Jeżeli chodzi o obsługę sklepu i kontakt z klientem bardzo istotną rolę odgrywają również płatności internetowe, to czy klient będzie zadowolony i transakcja przebiegnie pomyślnie zależy w dużym stopniu od systemu jaki wybierzesz.

Zawartość sklepu online. Była już mowa o panelu administracyjnym, dzięki któremu wprowadzasz opisy, ceny i wszelkie informacje o produktach. Bardzo ważne jest aby takie właśnie dane widzieli twoi klienci, bo żaden dobry sklep  ich nie ukrywa.

Obsługa klienta, ten ostatni krok jest bardzo istotny, mimo że zamieścisz twoim zdanie wszystkie niezbędne informacje na stronie sklepu to i tak klienci będą wysyłać e-maile, zadawać pytania, a twoim zadaniem by klient nie stracił zaufania, jest szybkie i profesjonalne odpowiadanie na nie.

Brak odpowiedzi

Odpowiedz