Od grudnia 2010 roku obowiązują korzystne przepisy, które ułatwiają posługiwanie się w obrocie prawnym fakturą w wersji elektronicznej, która obecnie coraz częściej zastępuje tradycyjny dokument w papierowej formie.
Oczywiście moc prawna efaktury jest równoznaczna z jej wersją papierową (faktury elektroniczne są w pełni honorowane przez urzędy), a opatrzenie dokumentu bezpiecznym podpisem elektronicznym daje gwarancję autentyczności i integralności faktury. Prawne ułatwienia w kwestii posługiwania się fakturą w wersji elektronicznej dotyczą też formatu dokumentu, który nie musi już ograniczać się tylko do pdf (posługiwanie się innym formatem nie wymaga wyrażenia zgody przez odbiorcę). Co więcej możliwe jest przesyłanie efaktury nawet bez certyfikowanego e-podpisu w razie zastosowania formatu pliku, którego nie można zmieniać.
Jak widać posługiwanie się w obrocie gospodarczym efakturą – niwelując koszty druku i przesyłki oraz usprawniając logistykę firmy – stanowi bezpieczne i wygodne rozwiązanie zarówno dla wystawcy dokumentu, jak i jego odbiorcy.
[Modyfikacja: 20.11.2019]
Osoby korzystające z e-faktur mogą wykorzystywać w tym celu Platformę Elektronicznego Fakturowania (PEF). Służy ona do przekazywania faktur i innych dokumentów między wykonawcami zamówień. Jest to ogromne ułatwienie dla przedsiębiorców, którzy w szybki i wygodny sposób mogą weryfikować faktury wystawiane przez swoich kontrahentów. Jeśli zależy nam na konkretnej weryfikacji oraz łatwemu dostępowi do pełnego przeglądu faktur za poprzednie okresy to platforma PEF będzie idealnym rozwiązaniem dla naszego biznesu!