Reklamacja w banku

Reklamację możemy praktycznie składać wszędzie, gdy jesteśmy nie zadowoleni z felernego zakupu lub gdy świadczone dla nas usługi nie są wykonane prawidłowo. Reklamację za źle naliczoną prowizję, przelew który dotarł po terminie, to częsty powód składania reklamacji w banku. Taką reklamację ze skargą można złożyć do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego i do Sądu Powszechnego.

Jednak za nim złożysz reklamację upewnij się czy aby nie jesteś w błędzie co do zasadności twojej skargi. W tym celu sprawdź dokładnie regulamin oraz umowę z bankiem czy aby czasem nie przewiduje ona jakiś problemów. Często bywa tak że bank wyznacza sama wyznacza sobie termin rozpatrzenia złożonej przez nas reklamacji, bywa że jest to termin np. do 30 dni, w tej kwestii nasz ban ma dowolność ponieważ prawo nie reguluje tej kwestii. Jeżeli z jakiegoś powodu bank nie określił tego terminu w regulaminie to sami możemy wyznaczyć datę do której chcielibyśmy aby nasza skarga została rozpatrzona.

Reklamacje w banku najlepiej składać osobiście, przeważnie banki udostępniają specjalne do tego przeznaczone formularze. W których należy dokładnie opisać problem oraz określić wynikające z niego roszczenia.

Brak odpowiedzi

Odpowiedz